An Gailearaí Pictiúr

Tógadh an Gailearaí Pictiúr le linn an chláir tógála go luath sa naoú haois déag a rinne an t-ailtire William Robertson. Tógadh é ar bhunsraitheanna níos luaithe. Bhí Gailearaí Pictiúr Robertston, ag teacht lena chuid oibre ar an gcuid eile den chaisleán, i stíl Baronial Castellated. Ar dtús tógadh an gailearaí le díon cothrom a thosaigh ag cruthú fadhbanna go gairid tar éis é a chríochnú. Glaodh ar an ngnólacht ailtireachta iomráiteach Deane agus Woodward le linn na 1860idí chun athruithe a dhéanamh ar dhearadh foriomlán bloc an Ghailearaí Pictiúr, agus ceartúcháin eile ar obair Robertson. Áiríodh leis na hathruithe seo ceithre oiriail a chur isteach sa bhalla thiar agus na hocht bhfuinneog a bhlocáil, agus chuir oiriail eile leis an mballa thoir.

Buaicphointí

An díon

Cuireadh díon claonta in áit an áras sceite, le soilsiú barr; go raibh gloine ghlas ar dtús. Tacaítear le struchtúr díon bhíoma an casúir le Deane agus Woodward ar choirnéil chloiche snoite, snoite ag na deartháireacha O’Shea as Cill Chainnigh. Phéinteáil John Hungerford Pollen (1820-1902) an tsíleáil iomlán le lámh, ansin Ollamh le Mínealaíona i gColáiste Newman, Baile Átha Cliath, ag baint úsáide as teaglaim de mhóitífeanna ag réimsiú ón samhail-mheánaoiseach go dtí an réamh-Raphaelite, le comhlachas, cinn ainmhí agus éan óraithe ar an bhíoma croise.

Caibinéid Boulle

Tá an péire caibinéid Boulle seo déanta as práis ebonaithe suite ar phrás inleagtha, tá na taobhanna taobh le piléaráin fliúite le doirse dúbailte, ag imfhálú seilf amháin, agus ar an gcaoi sin tugtar dhá limistéar taispeána.
Tá stíl Boulle tréithrithe ag an gcineál sainiúil inleagtha le práis agus blaosc toirtíse mar a rinne Andre Charles Boulle é sna 1600í. Bhí Andre Charles Boulle ar cheann de phríomhdhéantúsóirí caibinéid na Fraince, a scuab an Eoraip as a bhealach isteach agus a aithris go mór le linn an 18ú agus an 19ú haois. Ilchumasach, chleacht Boulle mar ailtire, d’oibrigh sé in cré-umha agus mósáic, agus dhear sé monagraim ilchasta.

Taobh-bhoird

Péire taobh-bhoird álainn mahagaine c.1740 le bairr marmair ghlasa (Connemara is dócha) i stíl William. Kent. Tá masc leon ag an naprún i gcoinne acanthus stílithe faoi fhríos uibhe agus dairt. Cosa cabriole le cosa liathróid agus crúb leon faoi ornáid fhásúil, róiséad agus scroll. Taispeánann na táblaí tionchar William Kent (1684-1748) go mion réalaíoch agus trom agus is Béarla nó Gaeilge iad, agus b’fhéidir go léiríonn an puncháil bheag ar an naprún an dara ceann. Is samplaí breátha iad den chineál tábla seo, a oireann don taobh istigh Palladian ó thaobh scála, datha agus maorgacht (níl bairr marmair ag an gcuid is mó de na táblaí). Tá mionsonraí tarraingteacha i moing an leon agus tá na cosa gruagach agus beoga go háirithe.

Fágtar na róiséid cothrom aisteach ar na taobhanna. Is gnáthbhanda seachtrach é uibheacha agus dait ar fhrámaí pictiúr (óraithe) ag an dáta seo. Comhartha den gheilleagar is ea an easpa maisiú snoite ar a chúl, a bheadh in aghaidh an bhalla agus nach bhfacthas. Ba é William Kent (1685 – 1748) príomh-ailtire agus dearthóir na Breataine Seoirseach luath. Creidtear gur thug sé stíl ailtireachta Palladian isteach i Sasana agus gur tháinig sé ar stíl ‘nádúrtha’ garraíodóireachta ar a dtugtar gairdín tírdhreacha Shasana, ileolaí ab ea Kent, a chas a lámh le dealbhóireacht, troscán, miotalóireacht, léaráid leabhair, dearadh amharclainne agus éadaí.

Na taipéisí

 

Pliontaí

Is macasamhla beachta iad na 12 plionta marmair dhubh de na pliontaí bunaidh ón 19ú haois. Tá siad déanta as marmar dubh Chill Chainnigh atá ina charraig aolchloiche an-snasta agus í fite fuaite le hiontaisí ón ré Charbónmhar. Rinneadh marmair dubh a chairéalú i gCill Chainnigh ón 17ú haois agus úsáideadh í chun sráideanna na cathrach a réiteach agus mar sin an leasainm “Marble City”. Úsáideadh marmair Chill Chainnigh i go leor foirgneamh go háitiúil agus in áiteanna eile in Éirinn agus thar lear; Ardeaglais an Chóbh agus cúirt Bowen i gContae Chorcaí, Teach Lissadell i gContae Shligigh, Eaglais Phádraig i mBéal Feirste, cloch chinn Daniel O’Connell i Reilig Ghlas Naíon i mBaile Átha Cliath, Ardeaglais Naoimh Pheadair agus Phóil i Providence, Rhode Island, SAM agus an plionta de tuama Richard III Shasana in Ardeaglais Leicester, an Ríocht Aontaithe.
D’úsáidfí na pliontaí chun dealbha agus busta a thaispeáint sa Ghailearaí Pictiúr sa 19ú haois.