An Leabharlann

Is athchruthú dílis é an maisiú taobh istigh ar stíl feistis lár agus deireadh an 19ú haois. A bhuíochas d’iarsma fabraice tarrtháilte a fuarthas taobh thiar de bhord sciorta, bhíothas in ann poiplín síoda na Fraince a choimisiúnú ar na ballaí ina phatrún agus a dath bunaidh ón ngnólacht Prelle i Lyons sa Fhrainc. Tá na cuirtíní damasc síoda cláiréad bunaithe freisin ar na cinn bhunaidh a rinneadh in Éirinn. Tá ceann de na naoi millíní imbhalla ollmhóra bunaidh agus atáirgeadh go dílis macasamhla Máistir Gilders atáirgeadh óraithe meaitseála. Rinneadh na leabhráin a atáirgeadh freisin bunaithe ar leabhrán bunaidh amháin a fuair an OPW sna 1980idí, an ceann bunaidh seo agus a sheastáin ghloine ón 19ú haois sa chúinne deiridh ar dheis den leabharlann. Rinneadh an péire meaitseála de scátháin ché thar na matal a chaomhnú agus a athghlanadh.

Buaicphointí

Tábla fillte Seoirseach

Tábla gallchnó inleagtha go dlúth sa stíl bricfeasta Seoirseach. Sa tréimhse Seoirseach tháinig méadú ar fhoirmiúlacht i ndearadh bia agus troscáin níos casta agus níos sainmhínithe ar stádas. Ceaptar go dtagann an tábla seo ó c.1800 tráth An tAcht um Aontas le feathail na hÉireann (seamróg), Albain (dealga) agus Sasana (rós) ar taispeáint sa mhaisiú.

Cellarette

Cellarette dronuilleogach Victeoiriach le hurranna chun deacantair a choinneáil. Ardaítear an cellarette seo ar thacaíochtaí iompaithe agus ar theilgeoirí práis.
Caibinéad sochorraithe ab ea siléir a dearadh chun deochanna agus fíon a choinneáil, a úsáideadh ón 18ú haois ar aghaidh. De ghnáth coinníodh é faoi lár cornchlár agus rolladh amach é le húsáid. Toisc gur earra sómasach a bhí i bhfíon, bhí glas ag roinnt cellarettes agus d’fhéadfaí iad a mhaisiú go casta. Bhí sé thart ar lár an 18ú haois tugadh líneáil luaidhe isteach chun na buidéil a choinneáil chomh fionnuar agus is féidir.
Roimh béile, aistreofaí buidéil fíona ón siléar go dtí an cellarette. Bheadh sé ina shuí faoin gcosán cornchlár agus le linn an bhéile, dhéanfaí an buidéal a aisghabháil chun an fíon (fuaraithe) a sheirbheáil ar na haíonna. Ar dtús, bheadh cellarettes deartha mar chuid de cornchlár / seomra bia, ach ina dhiaidh sin ní raibh an oiread sin éilimh orthu agus bhí siad iomarcach sa deireadh mar bhí siad níos tarraingtí i dtréimhse Victeoiriach.

Zogroscope

Bhí tóir ar Zogroscope Colún nó ar fheiste Optúil sa dara leath den 18ú haois mar shiamsa parlús. Dearadh an zogroscope chun priontaí a mhéadú ionas go mbeadh siad le feiceáil níos éasca le doimhneacht fheabhsaithe. Tá lionsa dronnach air atá suite i bhfráma cearnach adhmaid a thacaítear, ar a uain, ar sheastán. Tá scáthán ag an dara fráma, atá insí ag an mbarr, is féidir a choinneáil amach ag aon uillinn atá ag teastáil. Baineadh úsáid as an bhfoirm san ochtú haois déag agus bhí tóir uirthi i rith an naoú haois déag. Tugadh meaisín trasnánach optúil nó cosmorama air freisin.

Ruga stíl Berber

Rinne gnólacht Woodward Grosvenor rugaí i stíl Berber a dhearadh agus a fhite don seomra seo sna 1990idí. Bhí an t-ádh ar an bhfoireann athchóirithe an admháil bhunaidh don chairpéad a fháil sna páipéir theaghlaigh, agus bhí siad in ann an chuideachta bhunaidh a choinnigh na taifid dearaidh a rianú. Tá an dearadh bunaithe ar phatrúin atá oiriúnaithe ó mhóitífeanna Izmir. Bhí an chuideachta Woodward Grosvenor lonnaithe i Kidderminster, Sasana. Tá an baile mar lárionad fíodóireachta ar feadh na gcéadta bliain go leor, agus i lár – deireadh an 18ú haois thosaigh sé ag speisialú i bhfoirmeacha nua fíodóireachta cairpéad, ag gnóthú an teideal Caipiteal Cairpéad na Breataine. Bhunaigh Henry Woodward an chuideachta i 1790 in 1855 lena pháirtí Benjamin Grosvenor, tógann sé Muileann ghleann Stour, an chéad mhuileann cairpéad faoi thiomáint gaile sa Bhreatain.

Scáileáin cuaille

Péire scáileáin cuaille mahagaine agus snáthaid. Bhí an-tóir ar scáileáin cuaille ó na 1740idí agus go minic, mar a bhí anseo, bhí painéil bróidnéireachta acu, a d’fhéadfadh a bheith mar obair na mban sa bhaile, suite agus curtha ar bun i bhfráma ag caibinéadaire. Thug na scáileáin inchoigeartaithe deis do mhná suí in aice leis an tine le haghaidh teasa, agus a n-aghaidheanna á gcosaint ó theas na tine.

Cás taispeántais

Sa chás taispeántais tá iarsmaí de Walter Butler, de jure 16ú Iarla Ormonde & Eleanor Morres, an iníon is óige Lady Eleanor Butler. Theith an Bhantiarna Eleanor Butler (1739-1829) agus a compánach Sarah Ponsonby (1755-1831) go rúnda chun na Breataine Bige i 1778. Tugadh Mná Llangollen ar an mBantiarna Eleanor agus Sarah agus bhí cónaí orthu i dteachín Orné “Plâs Newydd” i Llangollen, An Bhreatain Bheag le breis agus 50 bliain.

Na pictiúir

Bellingham Boyle (1709-1771)

Ealaíontóir: Anaithnid

Ó Bhailiúchán Langrishe. Portráid leath-aghaidh lán-aghaidh de dhuine uasal i seaicéad dorcha glas / glasbhuí, bástchóta le patrún bláthanna agus léine bán. Suite i gcoinne cúlra donn dorcha. Phós a iníon Sir Robt Langrishe 2ú Bt.

Portráid de Mhuire Óg i gúna gorm

Ealaíontóir: Stephen Slaughter (d.1765)

Taispeántar an suiteoir ag caitheamh gúna gorm fillte, le ciseán bláthanna ina lámh chlé, a lámh dheas ag síneadh i dtreo roinnt blátha oráiste.

Caherine Vigors (1794-1820)

Ealaíontóir: Robert Lawrence (1794-1820)

Ba iníon le Soloman Richards as Solborough, Co Loch Garman, Catherine. Phós sí Nicholas Aylward Vigors as Old Leighlin agus Belmont, Co Cheatharlach, i 1781.
Taispeántar an suiteoir ag caitheamh gúna bán, cídeog gorm agus péarlaí.

Fear anaithnid, an tUasal M Shee b’fhéidir

Ealaíontóir: anaithnid

Portráid leathfhaid, a deirtear gur leis an Uasal Martin Shee (d.1783), athair an ealaíontóra Sir Martin Archer Shee P.R.A. Thabharfadh sonraí na n-éadaí dáta c. 1815. Bhí a fhios go raibh athair Shee dall, agus tugtar faoi deara go bhfuil na súile sa phortráid seo gan fhócas.

Catherine Morres (d.1851)

1ú Bíocuntaois Frankfort de Montmorency.
Ealaíontóir: John Comerford (1773-1835)

Ba í Catherine Morres an dara bean ag an mBíocunta Frankfort de Montmorency, agus iníon le George White as Castlebellingham. D’athraigh teaghlach Morres a n-ainm go de Montmorency i 1815, ag éileamh gur de shliocht an Norman Geoffry de Marisco iad. Rinneadh an t-éileamh a dhíbhe sna téarmaí seo a leanas: ‘Is mian liom a dhearbhú nár sáraíodh riamh an ginealach coileach agus tarbh nó an tromluí ginealais seo, mar gheall ar staid an-mhór mearbhaill agus neamhord.’ Tá bonnóg mór muislín de chineál a bhí faiseanta agus caite ag mná pósta le linn luathbhlianta an naoú haois déag.

Portráid de bhean anaithnid, b’fhéidir ball de Shee Family

Ealaíontóir: Scoil Ghaeilge, ochtú haois déag
Portráid leathfhaid de bhean anaithnid. Sifte gorm / glas V-mhuineál domhain, (Gúna fillte)

Grace Louisa Staples (1779-1860)

Banmharcas Ormonde
Ealaíontóir: John Comerford (1773-1835)

Iníon leis an Fíor-Onórach John Staples as Lissan, in aice le Dún Geanainn, agus Henrietta, ceathrú iníon le Richard, 3ú Bíocunta Molesworth, phós sí James Butler, 19ú iarla agus 1ú Marcas Ormonde, sa bhliain 1807. Is í an phortráid bheag, leathfhada seo éagsúlacht ar an bportráid lánfhada den suiteoir le John Saunders ar taispeáint sa Ghailearaí Pictiúr. Tá sonraí feisteas cosúil le sonraí an phortráid ar mhórscála.

Louisa Anne Molesworth Onórach (1749-1824)

Lady Ponsoby, agus an Chuntaois Fitzwilliam ina dhiaidh sin
Ealaíontóir: Hugh Douglas Hamilton (ca.1739-1808)
An ceathrú iníon leis an 3ú Bíocunta Molesworth agus a dara bean Mary Ushe, phós sí William Brabazon (Barún ina dhiaidh sin) Ponsoby as Uí Mhic Coille, Co. Chorcaí, i 1769. Ar an dara dul síos, in 1823, phós sí Earl Fitzwilliam nuair a bhí sé 75 agus sí 73. Ba deirfiúr le Hon. Henrietta Molesworth.
Tá caipín eagraithe go cúramach ag an suiteoir ar a coiffure ilchasta. Is sampla breá é seo den fhoirm is mó a bhfuil tóir ag Hamilton air – an phortráid bheag ubhchruthach. Is féidir go ndéanfaidh solas nó caitheamh damáiste do phortráidí pastail den chineál seo, agus tá sé neamhghnách ceann a fháil i riocht chomh maith.

Anastasie de Crussol

Ealaíontóir: anaithnid

Inscríofa ar a chúl: ”Anastasie de Crussol, iníon le cara dílis Mary cuntaois de Harcourt a bhí ina cónaí le linn Eisimirce na Fraince go príomha ag St Leonards, d’éag sí go gairid tar éis bhreith a hiníne. Ba iníon leis an Duc de Montilmar a máthair ”.

Charles Robtert Moore (1848-1869)

Ealaíontóir: anaithnid

Inscríofa ar a chúl: “Mo uncail ionúin [mar] leanbh Charles Robt Moore d’éag sé in Alexandria ag aois 21 i 1869.
Taispeántar an suiteoir ag caitheamh gúna gorm. Tá gruaig ghearr dhearg air.

James Butler (1774-1838)

1ú Marcas Ormonde, 19ú Iarla Ormonde
Ealaíontóir: John Comerford (1773-1835)
Is éagsúlacht é an phortráid bheag, leathfhada seo ar an bportráid lánfhada den suiteoir le John Saunders atá ar taispeáint sa Ghailearaí Pictiúr. Tá sonraí feisteas cosúil le sonraí an phortráid ar mhórscála, ach anseo tá plionta curtha isteach ag an ealaíontóir san tosach. Tá culaith ghaige dearga agus colún clasaiceach sa chúlra. Tá greanadh le Charles Parker gar don phortráid seo, cé nár aisiompaíodh an íomhá.

Hon Henrietta Molesworth (d. 1813)

Mrs Staples
Ealaíontóir: Hugh Douglas Hamilton (1740-1808)

Iníon is sine den 3ú Bíocunta Molesworth agus a dara bean Mary Usher, phós sí an Fíor-Onórach John Staples as Lissan, Co Thír Eoghain, i 1774. Phós a n-iníon, Grace Louisa Staples James Butler, 19ú Iarla agus 1ú Marcas Ormonde. Ba dheirfiúr í leis an Onórach Louisa Anne Molesworth.
Tá gruaig an suiteoir carntha ard ar bhealach faiseanta an ama. Seo sampla eile dea-chaomhnaithe de theicníc pastel Hamilton. Is féidir go ndéanfaidh solas nó caitheamh damáiste do phortráidí pastalach den chineál seo, agus tá sé neamhghnách ceann a fháil i riocht chomh maith.

Mrs Ross

Ealaíontóir: curtha i leith Adam Buck (1759-1833)

Ba iníon le Sir Gunning Bart agus Ann Sutton í Isabella Barbara Evelyn. Phós sí an Ginearál Alexander Ross (1742-1827) i 1795
Inscríofa ar chúl: “Ba chara pearsanta í Mrs Ross le Mary cuntaois de Harcourt ba iníon í leis an tSr. Robt. Gunning Bart., Agus bean chéile General Ross ”
Tá rufa an-ard ag a ball éadaigh ar an muineál. Caitheann sí turban stiallta agus tá gruaig ghearr chatach uirthi.

Bantiarna Hastings Flora (1806-1839)

Ealaíontóir: curtha i leith Adam Buck (1759-1833)
Ba í an Bhantiarna Flora Elizabeth Hastings an leanbh ba shine le Francis Rawdon Hastings, 1ú Marcas Hastings agus Flora Mure Campbell, Chuntaois Loudown. In 1834 ceapadh an Flora neamhphósta mar bhean-ag fanacht le máthair na Banríona Victoria sa todhchaí, Bandiúc Kent. Bhí sí mar lárionad neamhchiontach scannail a chuir tús leis an gcúirt agus leis an rialtas agus ba chúis le tit go tobann tóir Victoria.
Tá an suiteoir ag caitheamh gúna líne impireacht bán íseal-ghearrtha, le gcuacha agus fáinní ina cuid gruaige.

Suiteoir anaithnid, a deirtear gurb é George Eyton Parry

Ealaíontóir: Scoil Bhéarla, an seachtú haois déag
Portráid leathfhaid, tá an suiteoir gléasta go donn le cídeog fíona timpeall a ghuaillí; Tá a lámh chlé as a riocht mar gheall ar chaillteanas agus damáiste péint.

Bean anaithnid

Ealaíontóir: scoil Bhéarla, C.1710

Tá gúna donn ar an suiteoir. Tá sí in ubhchruthach péinteáilte.

Elizabeth Jones (1665-1758)

Chuntaois Chill Dara
Ealaíontóir: tar éis William Wissing

Bean chéile John Fitzgerald, 18ú Iarla Chill Dara, agus iníon le 1ú Iarla Ranelagh, banoidhre í an Bhantiarna Eilís le fortún £ 10,000 nuair a phós sí i 1684. Adhlacadh í i Mainistir Westmisnster.
Caitheann an suiteoir gúna gorm le muinchillí bána agus rufa agus seálta donn thar a ceann. Ní chaitheann sí péarlaí. Tá inscríbhinn ar lár an bonn ar dheis den phictiúr – ‘Chuntaois Chill Dara an Iníon is sine le Iarla Ranelagh & deirfiúr leis an mBantiarna Coningesby’.

James Butler (1774-1838)

1ú Marcas Ormonde, 19ú Iarla Ormonde
Ealaíontóir: anaithnid

Rugadh James Butler i gCaisleán Chill Chainnigh 15 Iúil 1774, tríú mac le john Butler, 17ú Iarla Ormonde agus an Bhantiarna Frances Susannah Anne Wandesforde. Cuireadh oideachas air in Eton agus tháinig sé i gcomharbacht ar a dheartháir Walter mar Iarla Ormonde in 1820 agus é ar cheann de na húinéirí talún is mó in Éirinn. Ba chairde le Prionsa na Breataine Bige é féin agus a dheartháir níos óige Charles Harward. Phós sé Grace Louis Staples i 1807.

Rachel Russell (1624-1725) [b’fhéidir] ar a dtugtaí Bandiúc Ormonde roimhe seo

Ealaíontóir: i stíl Michael Dahl

Ba í Rachel Russell bean chéile William, 2ú Diúc Devonshire. Bhí gaol ag Rachel trí phósadh le teaghlach Ormonde, mac le Mary Butler, 1ú Bandiúc Devonshire ab ea a fear céile.
Tá an phortráid seo cosúil le portráidí eile de Rachel Russel, Bandiúc Devonshire

Bean anaithnid

Ealaíontóir: curtha i leith John Lewis (fl.1740-69)

Tá an suiteoir ag caitheamh gúna bándearg le cnaipí péarla.