An Seomra codlata linbh
Tugann an seomra seo léargas iontach ar óige an 19ú haois. I measc na bhfeistis a oireann don tréimhse tá Ard-Chathaoir Seoirseach, cliabhán agus pianó leanaí chomh maith le samplaí de bhréagáin agus leabhair Victeoiriacha. Gach rud a mbeifeá ag súil leis a bheadh ag leanbh faoi phribhléid an ama.
De ghnáth, seoladh buachaillí chuig scoil chónaithe i Sasana ag aois óg. Go traidisiúnta chuir na Butlers a mic go Harrow. De ghnáth, áfach, fuair cailíní oideachas nach raibh chomh foirmiúil sa bhaile lena n-áirítear fuála, líníocht, béasaíocht agus treoir maidir le teaghlach a reáchtáil.
Buaicphointí
Zoetrope
Ó na chéad bhréagáin eolaíochta a bhain úsáid as íomhánna beoite go scannáin nua-aimseartha, bhí marthanacht reitineach bunúsach chun an intinn a chur amú a chreidiúint go bhfuil sraith íomhánna statacha ag gluaiseacht. Sa bhliain 1834, mhol an matamaiticeoir Sasanach George Horner gaireas praiticiúil bunaithe ar phenakistoscope Plateau and Stampfer (1830). Chuir sé deireadh leis an ngá le scáthán agus chuir sé ar chumas roinnt daoine ag an am céanna na pictiúir ghluaiste a fheiceáil – airleacan thar lucht féachana aonair an bhréagáin níos luaithe.
Praxinoscope
Braitheann an bréagán eolaíoch seo le híomhánna beoite ar mharthanacht reitineach chun go gcreidfimid go bhfuil íomhánna á mbogadh againn. Paitinníodh an praxinoscope ag an bhFrancach Emile Reynaud i 1877, a bhí ag iarraidh easnaimh an zoetrope a shárú, an ceann is mó a raibh tóir air ag an am. Ba é a ghaireas an chéad cheann a chuir deireadh leis an radharc as a riocht ar na híomhánna i ngluaiseacht de bharr nach raibh go leor solais ag dul trí shliotáin bheaga an zóetrope. Mar thoradh ar an bhfeabhsú seo ar cháilíocht na híomhá bhí an-tóir uirthi láithreach.
Áirc Noah
Rinneadh Áirc Noah ar a laghad ó na 1700idí agus bhí siad ar cheann de na bréagáin adhmaid ba choitianta sa naoú haois déag. Bhí ceann ag beagnach gach teaghlach saibhir Victeoiriach. Mar gheall ar a dtéama Bhíobla, ba mhinic Áirc Noah an t-aon bréagán a raibh cead ag leanaí súgradh leis ar an Domhnach.
I rith an 19ú haois rinneadh an chuid is mó de na áirc sa Ghearmáin ina ndéanfadh teaghlaigh iomlána na hainmhithe a shnoí agus a phéinteáil.
Capall luascáin
Capall luascáin seanda le Lines of London c 1890, snoite breise, meánmhéide, athchóirithe go hiomlán ag Classic Rocking Horses of Thirsk, Yorkshire Thuaidh.
Creidtear gur tháinig capall luascáin mar atá siad faoi láthair den chéad uair go luath sa 17ú haois. Bhí an grá a bhí ag an mBanríon Victoria maidir le capall luascáin an-tábhachtach chun go mbeadh an-tóir orthu sa 19ú haois. Suimiúil go leor, is réad faisin é an capall luascáin seo, chomh maith le bréagán: ba é dath an chóta ar leith, ar a dtugtar “liath ballach” – liath le spotaí bána – ab fhearr leis an mBanríon Victoria.
Cathaoir staidiúir Leanaí
Cathaoir ceartaithe seandálaíochta c1835 le suíochán luachra athsholáthair Victeoiriach, fráma coill feá le maisiú iompaithe chun aithris a dhéanamh ar bambú, le ais ribíneach cothrománach le sé ráillí, ocht sínteán, suíochán le canáil ubhchruthach agus cosa iompaithe le cosa spréite, déanta i Sasana.
Ceapadh Sir Astley Paston Cooper (1768-1841), máinlia agus anatamaíoch, cathaoireacha ionnarbtha chun droch-staidiúir i leanaí a cheartú. Measadh go raibh sé dínit go mbeadh staidiúir dhírigh ag leanbh, le cúl díreach agus an ceann ard. Creidtear go raibh sé seo tábhachtach ní amháin ar smacht, ach ar chúiseanna míochaine freisin. Chuirfí leanaí i seomra ranga nó i naíolann Victeoiriach chun suí ar an gcathaoir staidiúir nuair a bhí siad dána. Chonacthas gur cineál pionóis é, mar gheall ar nádúr an dearaidh (suíochán beag agus cúl díreach) cuireadh iallach ar an leanbh suí go socair; dá mbeidís ag a bheith giongach nó ag sleamhnú, is cinnte go dtitfidís as.
Cathaoirleach uainithe an linbh
Cathaoir uaineola roctha mahagaine an linbh c1800.
Tugtar cathaoir uan ar an gcineál cathaoir seo le taobhanna sciathánacha. Bhí an dearadh áirithe seo forleithne sna Yorshire Dales sna 1800í agus dearadh na taobhanna le cosaint ó dhréachtaí le linn oícheanta fada shéasúr na n-uan. Is minic go mbíonn spás stórála ag na cathaoireacha seo. Dearadh an chathaoir uaineola áirithe seo chun freastal ar phota seomra ina ionad.
Na pictiúir
Bantiarna Anne -Wandesford Butler
Ealaíontóir: anaithnid
An dara iníon ba shine le James Butler, 1ú Marcas Ormonde agus Grace Louisa Staples, phós sí in 1838, an Fíor-Onórach John Wynne as Hazelwood, Co. Sligeach.
Bean i giúmar gruama ag caitheamh gúna dubhghorm as an ghualainn le muinchillí pluctha trí ráithe ar a bhfuil lása. Luíonn a uillinn chlé ar leabhar agus tá a lámh faoina smig le méar ar a leiceann. Tá gruaig Auburn gléasta i stíl suas le lúb ar gach taobh den aghaidh.
Georgiana Jocelyn (d.1819)
Ealaíontóir: Bantiarna Francis Jocelyn
Ba iníon le Hon. George Jocelyn agus Tomasine Bowen, phós sí Maor James Boyd i 1813. Bhí oifig an Fheisire Parlaiminte (M.P.) ag Dún Dealgan idir 1783 agus 1798 agus oifig an Leas-Iniúchóra Ghinearálta i 1796.
Portráid peann luaidhe ceann agus guaillí de Georgiana sa phróifíl. Léann an t-inscríbhinn lámhscríofa faoin inscríbhinn tosaigh: ‘Georgiana Jocelyn – ag a col ceathrar Lady Francis Jocelyn’
Leifteanant-Tiarna Charles Wandesford Butler RN (1820-1857)
Ba é Charles an mac ab óige le James Butler, 1ú Marcas Ormonde agus Grace Louisa Staples.
Daguerreotype ubhchruthach frámaithe ag an Tiarna Charles Butler le ionsuiteán práis ornáideach i bhfráma cearnach dubh simplí. Tá gúna dubh foirmiúil á chaitheamh ag an Tiarna Charles le léine bán agus tá hata ard ar a ghlúine aige.
Sarah Wynne (d.1903)
An iníon is sine de Bantiarna Anne-Wandesford Butler agus John Wynne.
Ealaíontóir: Sir Frederick William Burton
Portráid uiscedhath de Sarah Wynne curtha isteach i bhfeisteas ubhchruthach Giltwood i bhfráma ornáideach Giltwood.
Bantiarna Louisa Grace Butler (1868 -1896)
Ealaíontóir: anaithnid
An tríú iníon ba shine le James Butler, 1ú Marcas Ormonde agus Grace Louisa Staples, phós sí Thomas Fortescue as Ravensdale, Co. Lú, 1ú Barún Clermont i 1840.
Ag caitheamh gúna bán, gruaig donn atá scaradh lár i stíl suas le trilseán ag timpeallú a ceann.
Nymphs ag snámh i dtírdhreach
Ealaíontóir: Leanúnach Cornelis van Poelenburgh (c.1595-1667) (A … Carre) Sínithe A Carré agus dar dáta 1753
Tá triúr ban atá faoi éadaí go páirteach san tosach, agus déanann daoine eile iad féin a lochú sa loch. Sa chúlra tá tírdhreach clasaiceach. Sínithe “A: Carre 1753”
Steenie Johnson
Ealaíontóir: W. B Hole, greanadóir Thomas Brown. 1875
Radharc grúpa, ag taispeáint Steenie Steenson ag éileamh Admháil ar a Chíos ó Sir Robert Redgauntlet a léirítear ina shuí le cos briste suite ar taca adhmaid. Tá an chuid eile den ghrúpa gléasta i stíl bhfir agus mná an 17ú haois ag carú. Ó “Wandering Willie’s Tale” le Sir Walter Scott, greanta ag Thomas Brown tar éis pictiúr le W.B.Hole, a foilsíodh in Six Engravings in Illustration of Redgauntlet, 1876.
James Edward Theobald Butler (1844-1919)
3ú Marcas Ormonde, 21ú Iarla Ormonde
Ealaíontóir: Anaithnid ó ghrianghraf le Alexander Bassano (1829-1913)
Ag caitheamh éide an Marcra Teaghlaigh, clogad ar matal. Ag seasamh leis an lámh chlé ina luí ar thaobhchlár. Tá dáta agus síniú air seo i 1876 bliain a phósta le Elizabeth Harriet Grosvenor. Féach kkc.00620 a bhean chéile. Is dócha gur tógadh na grianghraif as a ndearnadh na líníochtaí mar mheabhráin den bhliain a phós siad 1876.
James Edward Theobald Butler (1844-1919)
3ú Marcas Ormonde, 21ú Iarla Ormonde
Ealaíontóir: C.W.Walton.
Líníocht phróifíl dheis ceann agus guaillí den 3ú Marcas, James Edward Butler, gléasta i culaith.
Elizabeth Harriet Grosvenor (1856-1928)
Marchioness Ormonde
Ealaíontóir: anaithnid ó ghrianghraf le Alexander Bassano (1829-1913)
Ina shuí le leabhar ar a ucht. Ag caitheamh gúna, péarlaí agus lámh. Tá gruaig i stíl suas agus plátáilte. Is dócha gur tógadh na grianghraif as a ndearnadh na líníochtaí mar chuimhneachán den bhliain a phós sí James Edward Butler, 3ú Marcas Ormonde.
James Wandesford Butler (1774-1838)
1ú Marcas Ormonde, 19ú Iarla Ormonde
Ó phictiúr le John Comerford; Greanta ag Parker
Ceann agus Gualainn, próifíl ag féachaint ar dheis. Gléasta in éadaí an 17ú haois, tá a lámh dheas dúnta thar chúl an chathaoir agus tá lámhainn uirthi. Coimeádann a lámh chlé a clóca dúnta.